Stránku do vyhledavače – rychle prosím!

Autor SilverHat | 8.2.2012

Vyhledavače mohou najít a „vylistovat“ jen ty stránky, které předem zpracovaly a tyto výsledky zpracování uložily do své databáze. Obvykle zjednodušeně říkáme, že vyhledavač stránku „zaindexoval“. Každá prodleva mezi publikováním dokumentu a jeho vyhledatelností je samozřejmě nepříjemná, a proto hledání cest, jak dostat obsah do vyhledavače co nejdříve, provází SEO již od počátku.

KouzlaKdysi dávno se používal i termín „registrace do vyhledavače“ – ještě v době, kdy roboti pracovali pomalu a kdy odeslání adresy nové stránky pomocí registračního formuláře bylo metodou, která fungovala. Již jsem si myslel, že tento termín je definitivně mrtev, ale nedávno jsem se setkal s požadavkem zákazníka na“registraci do 10 – 15 nejdůležitějších vyhledavačů, které se používají v Německu“.

Jak na rychlou indexaci

Dnes jako nejlepší způsob funguje pravděpodobně kombinace:

  • Pravidelně aktualizovaný obsah (naučíte vyhledavač, aby na web chodil pravidelně).
  • Odkazy z dobře hodnocených webů.
  • Oznámení nového obsahu pomocí aktualizačních služeb (Ping-o-matic) pomocí protokolu XML-RPC (vypadá to složitě, ale řada redakčních systémů pro správu obsahu to umí automaticky). Pro seznam.cz to (pokud vím) přímo nefunguje, hlavní význam to má pro Google a pro agregátory příspěvků z blogů.
  • Vyplněním formuláře pro přidání nové stránky („registraci do vyhledavače“) sice nic nezkazíte, ale asi to má význam je v případě, že tuto činnost máte komu vyfakturovat. Pokud pracujete správně, předchozí tři postupy fungují rychleji.

Příklad rekordní indexace

A teď jak to může vypadat v praxi na Google, který navíc díky technologii Caffeine pracuje opravdu rychle: nová stránka se u „vypracovaného webu“ objevila v čase pod jednu minutu:

Indexováno v Google za 48 sekund

Osobní rekord: Indexováno v Google za 48 sekund

Problémy v praxe

A jaká je praxe: Vypracováním webu (pravidelné aktualizace, odkazy) v kombinaci s aktualizačním „pingem“ lze dosáhnout u google indexace do 1 hodiny asi v 95% případů. Zkušenosti se Seznamem jsou horší, za dobrý výsledek je třeba u běžných firemních stránek nebo blogů považovat zařazení webu do výsledků vyhledávání do 1 týdne.

U Seznamu navíc mohou někdy za trvdošíjné nezařazení stránky nebo webu do indexu technické problémy na straně webu (exotická doména, chybné určení jazyka) nebo i samotného Seznamu. Někdy pomůže kontaktovat technickou podporu.

[ad#ad-intext]