Koupě existující domény

Pokud uvažujete o zřízení nového internetového projektu, stojíte před rozhodnutím, zda registrovat nové doménové jméno, nebo zda zda koupit již registrovanou doménu. Níže shrneme argumenty pro případy, kdy je vhodné právě druhé řešení.

Marketingový efekt doménového jména

Doménové jméno se používá v marketingových materiálech, na vizitkách, billboardech, v tištěné, rozhlasové i televizní reklamě. Krátké, zapamatovatelné a vyslovitelné jméno přináší značnou výhodu, jak shrnuje i článek na webu podnikatel.cz. Problém je, že jen českých domén je registrováno okolo milionu, takže hodně krátkých, zapamatovatelných a vyslovitelných jmen je již registrováno. V řadě případů je pak vhodné pokusit se doménu odkoupit  od předchozího majitele.

Ceny spekulativních domén sice mohou vystoupat na statisíce korun, ale řada hezkých „kousků“ může být k mání i za jednotky tisíc. To je samozřejmě více než registrační poplatek pro novou doménu, ale u reálných webových projektů zpravidla nepředstavuje taková částka podstatný náklad.

Domény, které nabízíme k prodeji

Nejsme typickými doménovými spekulanty a nekupujeme a neprodáváme samotná doménová jména. Na doménách, o které rozšiřujeme své portfolio, se snažíme rozvíjet obecný nebo tematický obsah. Zřizujeme na nich blogy a minisites a podporujeme je zpětnými odkazy. Takto vypracované domény mají ranky a rychlost indexace vyhledavači. Cílem je nabízet doménová jména i s jejich obsahem, která novým majitelům přinesou okamžitý efekt. Některé z nich mají i dostatečnou návštěvnost na to, aby přinášely příjem z kontextové reklamy PPC (AdSense nebo sKlik).

SEO efekty při koupi „staré“ domény

Další benefity lze získat při koupi domény s historií, tedy takové, na které běžely alespoň nějaké webové stránky. Internetové vyhledavače (především Google) totiž favorizují „staré“ domény oproti těm nově registrovaným. Kromě toho již déle běžící weby mají i nasbírány zpětné odkazy, indexovaný obsah ve vyhledavačích a návštěvnost.

Navíc za předchozí dobu existence stránek se vyhledavače „naučí“ na web chodit a indexovat ho, zvláště tehdy, pokud stránky byly pravidelně aktualizovány. Po výměně obsahu se tak mohou nové stránky dostat do indexu vyhledavače mnohem rychleji než u nově zřízených domén. Koupí zaběhlé domény tak můžete získat náskok i několika týdnů. Do určité míry je to podobné, jako když se koupí hotová založená firma.

[ad#ad-intext]