Google využívá GPR jako argument při nabídce reklamy

Autor SilverHat | 26.6.2012

Čas od času se na pořad dne vrátí diskuse, k čemu jsou vlastně ty „ranky“. Google PageRanku (a v našich podmínkách také samozřejmě analogickému SRanku) se totiž věnuje mnohem větší pozornost, než jaký je jeho význam pro výsledky vyhledávání. Největší praktický význam pro ranky je tak asi jejich využití při prodeji placených odkazů, kdy podle hodnoty ranků je určována jejich cena.

To je samozřejmě věc, která je proti politice google (i seznamu), který prodej placených odkazů považuje za manipulativní techniku. Zrušením možnosti zjistit hodnotu PageRanku by se tak obchod s placenými odkazy velmi zkomplikoval. Proto se stále spekuluje s možností, že by hodnota PageRank přestala být veřejně dostupná.

Nevím, jestli je to nová nebo stará věc, ale dnes jsem si všiml, reklamy, ve které Google sám využívá hodnoty GPR jako argumentu při prodeji své reklamy AdWords:

Google nabízí reklamu AdWords pro weby s nízkým GPR

Google nabízí reklamu AdWords pro weby s nízkým GPR

Zajímavé je, že tím vlastně Google nabádá majitele webů, aby věnovali pozornost PageRanku svých stránek, a podporuje tak důležitost jeho hodnoty.

[ad#ad-intext]