Google authorship končí

By SilverHat | 20.6.2016

Iniciativa, kterou Google neudržel ani jednu pětiletku, je definitivně pryč. Google authorship (autorství) se nejčastěji a nejjednoduššeji realizovalo propojením publikované www-stránky s profilem autora na Google+. Technologie, která byla jedním ze signálů hodnocení stránek při hledání tak skončila.

Původní koncept představil Matt Cutts na SMX konferenci v roce 2011. Sledování autorství bylo realizováno pomocí profilu na Google+ tak, že na publikované stránce se odkazovalo na profil autora (pomocí atributu rel=“author“), a to buď přímo, nebo přes autorovu vlastní profilovou stránku. Na svém Google+ profilu pak autor uvedl URL webů, kde publikuje. Pokud Google spároval tuto informaci s odkazem na stránce, autorství přiřadit. Cílem bylo zvýšit hodnocení stránek pro důvěryhodné autory.

Možná i proto, že se nepodařilo dát sociální sítí Google+ takový význam, jak si její provozovatel představoval, význam autorshipu klesal; ještě donedávna Google doporučoval, aby se authorship aplikoval alespoň v případě stránek s autoritativním obsahem, nyní již veřejně oznámil, že s touto technologií končí.

Místo toho Google doporučuje používat strukturovaná data, tedy známé rich snippets. A aby těch změn nebylo málo, dříve doporučovaný formát microdata nahradil JSON-LD jako preferovaným formátem.