Hashtagy nově i na Facebooku

By SilverHat | 14.6.2013

Už je to tady, Facebook spouští podporu štítkování pomocí hashtagů – tedy globálních štítků, které začínají znakem „#“. Na Facebooku budou tedy fungovat hashtagy podobně jako na Twitteru, který má jejich podporu již řadu let. Jeden z důvodů je patrně snaha vylepšit reklamní služby

Facebook hashtagHashtagy zpravidla obsahují důležitá klíčová slova, a tak mohou zpřesnit téma (kategorizaci) facebookového příspěvku, do něhož budou vložena. Reklama cílená na hashtagy bude mít současně přesnější kontext. A kontextová reklama má tím vyšší účinek, čím lepší je její kontext, tedy oborové zacílení.

Zavedení hashtagu také může ovlivnit chování uživatelů a je dost dobře možné, že pomocí tohoto nástroje budou lidé navštěvovat více různých facebookových stránek i mimo okruh svých „přátel“. Kliknutí na hashtag má totiž podobný efekt jako vyhledávání. Mohlo by to přinést i více traffiku na firemní facebookové stránky, které budou využívat populární a často hledané hashtagy.